رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تمرکز بخش کشاورزی استان باید بر افزایش بهره وری در واحد سطح باشد تا بتوان به توسعه پایدار دست یافت.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در کمیته احیای دشت قزوین گفت: احیا و پایدارسازی دشت قزوین می‌تواند زمینه ایجاد یک تحول در بخش کشاورزی را فراهم کند و بایستی اولویت بخش قرار گیرد.

وی اضافه کرد: می‌توان با برنامه ریزی مناسب و تخصیص اعتبار طرح‌هایی که منجر به تولید آب می‌شود را انجام داد چرا که با بحران آب مواجه هستیم.

عطایی گفت: نشست کمیته احیای دشت قزوین مهمترین نشست این سازمان محسوب می‌شود و بایستی با ترکیب معاونین، مدیران و محققین بصورت جدی دنبال شود چرا که نتایج این کمیته می‌تواند بعنوان بازوی فنی و سیاست گذاری ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین که در استانداری مستقر است عمل نماید.

 الگوی مدیریت جهادی بایستی سرلوحه بخش کشاورزی باشد

محمد تقی امانپور مشاور استاندار و رئیس ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین هم گفت: ایجاد هم افزایی، توانمند سازی و اتکا بر جهاد علمی و دانش محوری بایستی در اثر گذاری بیشتر فعالیت‌های بخش کشاورزی نقش بسرایی دارد.

وی افزود: بایستی طرح‌ها و دستاورد‌های نوین تحقیقاتی بخش کشاورزی در بین کشاورزان و بهره برداران ترویج شود تا بتوان شاهد توسعه بخش باشیم.

امانپور اضافه کرد: برای الگوی توسعه پایدار دشت قزوین بایستی یک فرآیندی طراحی شود که در حال حاضر طرحی با عنوان مدیریت جامع حوزه آبخیز قزوین طراحی و در دست اقدام است.

وی گفت: در طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز قزوین بایستی مطالعات آمایش سرزمینی، تعیین کاربری منابع (آب، خاک، گیاهی، جانوری و اکوسیستم) به آمایش سرزمین، تهیه دستورالعمل بمنظور انجام و اجرای کاربری صحیح، تعیین تکلیف بهره برداران و نظارت بر کارآمدی دستورالعمل که بایستی لحظه‌ای و هوشمند و با مشارکت مردم باشد مد نظر قرار گیرد.

رئیس ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بایستی متولی تولید و کاربست باشد و بایستی از مشارکت مردم، شرکت‌های دانش بنیان و علمی در طرح‌های تحقیقی خود بهره‌مند شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار